“Korkmuyoruz”
Sanatçı eserini Kapitalist-Emperyalist müdahalelerle sürekli darbeler-iç savaşların çıktığı Orta Amerika bölgesinde en çok acı çeken çocuklara ithaf ediyor.
“Prisionero” (Mahkum) 1991
Sanatçının beyanı:
Guatemala’daki savaş bitiminden beş yıl önce yapılan çizimim, askeri ölüm mangaları tarafından kaçırılan ve bir daha asla bulunamayacak “desaparecidos”lardan (kaybolanlardan) birini tasvir ediyor.
“Küreselleşme” 2005
Kapitalist-Emperyalist sistemin küreselleşmesi.
Tablo, dünyanın her yerinde bulunan devlet gücünün baskılarını ele alıyor; küreselleşen aynı zamanda budur.
“Zenginleri Korumak ve Hizmet Etmek İçin – Evsizleri Hapse Atın” – Mark Vallen 1987.
Vallen’in serigrafi posteri Zenginleri Korumak ve Hizmet Etmek – Evsizleri Hapse Atmak, Hapishane Ulusu: Hapishane-Sanayi Kompleksi Üzerine Afişler sergisinin bir parçası.
“Özgür Güney Afrika” 1985
Sanatçının ayrıntıları: “Bu afişi 1985 yılında acımasız ırkçı beyaz azınlıkların altında yaşayan Güney Afrika’nın özgürlük mücadelesini desteklemek için hazırlandım. Bu binlerce poster dağıtıldı ve şehrin sokaklarına yapıştırıldı.
Sanatçının açıklaması: “Çizimimde eski dünya, bir grup meçhul general ve onların koruduğu, çevreyi kirleten endüstriyel fabrikalar tarafından temsil ediliyor. Bahar yaklaşırken, madalyalarla dolu üniformalarıyla selam veren askeri şefler, başlayan yeni bir süreçten habersizdir, körpe genç filizler ve berrak akan su onları gömecektir.”
Sanatçının beyanı: “Eserim, bir grup grevci işçiyi ama aslında tüm dünyada ortak olan sınıf mücadelesini gösteriyor.”
1953’te Los Angeles California’da doğan Mark Vallen, kendini bildi bileli görsel sanat yaratıyor. Başkalarının nasıl çizdiğine değil, onların ne çizdiğine göre şekillenen bir üslup yarattı. Sosyalliğin sıkı bir sıkılıkla, Goya ve Daumier’den Alman Ekspresyonistleri ve Meksikalı duvar ressamlarına kadar etkileri vardır. Sanatçı realist gelenekte toplumsal bilinçli sanat eserleri yaratıyor. Chicano Sanat Hareketi’nden ve dönemin serbest biçimli psychedelic görsellerinden etkilendi. 1971 yılında 17 yaşındayken Los Angeles Free Press gazetesinde karikatürleri yayımlandı. Aynı yıl, Watergate öncesi bir sanat eseri olan Nixon’u Kovun! başlıklı ilk sokak posterini yayınladı. Kısa bir süreliğine Los Angeles’taki prestijli Otis Parsons Sanat Enstitüsü’nde sanat eğitimi aldı ve burada büyük Afro-Amerikan sosyal gerçekçi Charles White’dan etkilendi
1980’lerde Vallen, Nükleer Silahlara karşı ve Apartheid karşıtı hareketlerden Orta Amerika’da o dönemde şiddetlenen savaşları durdurmayı amaçlayan çabalara kadar toplumsal olaylara odaklanan baskı resimler ve karikatürler yaptı. 1988’de, Los Angeles merkezli Orta Amerika Kaynak Merkezi’nin (CARECEN) ABD’deki kağıtsız Orta Amerika savaş mültecilerinin hakları için organize edilen bir kampanya kapsamında iki dilli Ningun Ser Humano es Ilegal (Hiçbir İnsanın Varlığı Yasadışı Değildir) afişini yayınlandı. Vallen’in posteri, o zamandan bu yana günümüzün göçmen hakları savunucularının sözlüğüne giren bir slogan olan “Hiçbir İnsan Yasadışı Değildir” sloganını popüler hale getirdi.
Kaynak ve sanatçının bütün eserleri:
https://art-for-a-change.com/Vallen/vallen.htm