Ekmek ve Gül-1
Ekmek ve Gül-2
Ekmek ve Gül 1912 Lawrence Tekstil Grevi’ne katılan çoğunluğu kadın ve göçmen tekstil işçileri için yapılmış duvar resimleri. “Ekmek ve Gül” 1912 grevcilerinin sınıfsal ve toplumsal cinsiyetsel sloganıdır. Sloganda ekmek, işçi sınıfının tüm temel toplumsal-maddi ihtiyaçlarını, gül ise kadın ve göçmen işçilerin yalnızca insanca muamele görme istemini değil, aynı zamanda beyaz ve erkek egemenliğine karşı tam ve fiili eşitlik özlem ve istemini yansıtır.
Emek Dayanışmasının Sınırı Yoktur!
Duvar resimi Juan Garcia, Mauricio Cabrera, Elden Bookhart, Lydia Velasquez’in yardımlarıyla yapılmış. Farklı milletlerden emekçi insanlar Los Angeles’tan tahkim edilmiş ABD-Meksika sınırına doğru giderken gösteriliyor. Her iki taraftaki işçileri birleştirmek için sınırı yıkmaya kararlılar. Bu arada, çeşitli endüstrilerin patronları, kârlarının tehdit edildiğini dehşet içinde izliyorlar. Uluslararası kapitalist sistemi simgeleyen yeşil, sümüksü bir canavar, işçi sınıfı tarafından üretilen ama kapitalist sınıf tarafından el konulan serveti korumaya çalışıyor.
Sınırsız Bir Dünya- Bağdat, 1998
Bu resim, 1998 yılında Chicago’da UPS’e karşı düzenlenen Teamster grevi anısına yapılmış. 19. yüzyılda Chicago’da işçi sınıfı örgütçüsü ve eylemci olan olan Lucy Parsons ve Albert Parsons’ın resimlerini içeriyor.
Devasa duvar resminde “sekiz saatlik çalışma, sekiz saat dinlenme, sekiz saat canımız ne isterse” evrensel sınıf talebinin yanısıra, Latin Amerikalı göçmen işçilerin diliyle yazılmış, devrim ve dayanışma sloganları da yer alıyor. Ve ilk 1 Mayıs ölmeyen ölülerimizden August Spies’ın şu ünlü sözleri : “Bizi asarak, yoksulluk ve sefalet içinde çalışan ezilen milyonların kurtuluş beklediği işçi hareketini yok edebileceğinizi düşünüyorsanız, o zaman bizi asın.”
Petrol, Kimya Ve Atom İşçileri Sendikasının Tarihi: Örgütsüzleri Örgütleyin
Bu eser Karen Silkwood’a ithaf edilmiştir.
Karen Silkwood’u bizim de anmamız gerekir. Silkwood Petrol, Kimya ve Atom İşçileri Sendikası (OCAW) üyesiydi ve işe başladıktan kısa bir süre sonra dokuz haftalık greve katıldı. Sendikanın patronlarla müzakere komitesindeki ilk kadın işçi üyeydi aynı zamanda.
Silkwood, tesisteki işçi sağlığına karşı ihmallere dair kanıt sunmak üzere bir sendika yetkilisi ve bir gazete muhabiriyle görüşecekti. Kanıt ve belgeler içeren bir zarf taşıyordu. Silkwood, Oklahoma City’deki toplantıya giderken “araba kazası” süsü verilmiş bir patron-devlet cinayetiyle yaşamını yitirdi. Eyalet polisi ölümünü direksiyonda uyuyakalmasına bağlasa da, tamponundaki izler yoldan zorla çıkarıldığını gösteriyordu. Otopsisi sonucunda tehlikeli derecede yüksek radyasyon seviyelerine maruz kaldığını ortaya koydu . Tesisin usulsüzlüğüne dair belgesel kanıtların bulunduğu zarf hiçbir zaman bulunamadı. Sınıf bilinçli, öncü, mücadeleci işçilere karşı her türlü zorbalık ve cinayetler emperyalist-kapitalist sistemin bir parçası olarak geçmişten günümüze sürmeye devam ediyor!
Mike Alewitz (d. 1951) uluslararası tanınmışlığa sahip işçi sanatçı ve işçi sınıfı sanatçısı ve işçi sınıfı hareketi aktivistidir. Ohio’daki Kent State Üniversitesi’nde öğrenci lideri olan Alewitz, 1983’te Massachusetts Sanat Koleji’nden Güzel Sanatlar Yüksek Lisansı almadan önce bir demiryolu işçisi, makinist ve tabela ressamıydı. 1980’lerin başından beri uluslarası duvar resimleriyle tanınıyor. İşçi sınıfı mücadelesini, emperyalist savaş karşıtlığını, mülteci-göçmen dayanışmasını ajitasyon-propaganda biçimiyle duvar resimlerine yansıtıyor.