“Bölücü”
maşallah maşallah yoksul kanına
ve sen nane çayı içiyorsun
hayatta kalacakmışız gibi.
sanayi şehirlerinde toza soruyor çocuklar en
saçma sorularını,
babaları sanki kolunu değil de ağzını kaptırmış
dişlilere.
sigorta hastanesinin lekeli duvarına dayanmış,
acile tek gelen hamile kadın,
ucuz işçi doğuracak mesem’e.
kıyamam, anılarını mı çalmışlar daha doğmadan?
ama biliyorsun, çok para ediyor canım onlar.
babandan devraldığın gres yağlı üstübüyü,
hayır, hayır, bir bayrak yarışı olamaz bu,
patronun koca kıçına bir parça daha yağ bağlatsın
diye, elbet,
liposakşınla aldıracak sonra.
oğlum dediği piç, ehliyetsiz,
ezsin diye kaldırımda birini,
tutuksuz yargılansın diye kamu koridorlarında
sen çalışacaksın, mesaiye kalacaksın, mesain de
yatmayacak hem zamanında.
alt katta ters kelepçeyle getirecekler öğrencileri,
bileklerinde mor plastik izleri,
üç gün bekletmişler gözaltında,
hukuk içreymiş hepsi,
artık hepsi çıplak aramaya hazırlanıyor,
tıkır tıkır çalışıyor makina,
sanki makina yağı mübarek,
maşallah maşallah yoksul kanına.
İnanç Avadit
“Protesto”
yürüyor açlar ordusu yürüdükçe büyüyor boş midesi duyduğun bu guruldamalar padişahım pankartlarımızından geliyor ey yavaş yavaş azalan padişahım sloganlarımızdan çıkıyor duyduğun bu kazınma sesi. kafamız gözümüz patlak aç karnımızla yürüyoruz yürüdükçe büyüyor ey yavaş yavaş azalan padişahım görüyoruz, duyuyoruz, gözlerindeki korku çığlıklar atıyor.
midemiz boş
ağzımız kokuyor açlıktan
seni doyurmak için padişahım
bütün gün çalışıyor
akşama dayak yiyoruz
karnımızı jopunla, gazınla doyuruyoruz.
sen vurdukça padişahım
sen eksilttikçe ekmeğimizi
aşımızı eksilttikçe sen
küçülttükçe tayınımızı
yaşamlarımızı budadıkça
biz daha gür çıkıyoruz
ey yavaş yavaş azalan padişahım
görüyorsun ya
bitmiyoruz
bitmeyen bir devin karnından konuşuyor
açlıktan, yoksulluktan artırdığımızı
birleşmek için kullanıyoruz
ey yavaş yavaş azalan padişahım
görüyorsun ya
midemizde aç bir canavarla
her gün sonsuz büyüyoruz.
İnanç Avadit
“Huzursuzluk”
“Sınırsız” “Yüzen Sanrılar”
Resimler Ordie IV’e ait, Houston, Teksas merkezli bir sanatçıdır ve eserlerini genellikle akrilik ve karışık tekniklerle (mixed media) kağıt, tuval ve ahşap üzerine üretmektedir. Eserlerinde geometrik desenler, renk geçişleri ve katmanlı yapılar dikkat çekiyor.
Ordie Iv’in “Urban Sprawl” (2004) ve “Protest” gibi çalışmaları, kentleşme, sosyal yapıların dönüşümü ve bireyin bu yapılar içindeki yeri gibi temaları soyut bir dille işlemeye çalışıyor.