Tekstil İşçileri. Fotoğraflar: 1978-9
Kanımızdaki Kömür: 1970’lerde Kömür Madeni İşçileri. Fotoğraflar 1978-9 yıllarında çekilmiş.
“Balığın Fiyatı (Bedeli-bn): Ülkenin Sayısız Can Alan En Tehlikeli İşi”. Ticari Balıkçılık Şirketi Teknelerinde Çalışan Balıkçılık İşçileri.
“Tıpta Tutkulu Halka Karşı Şefkatli: Hastane İşçileri”. Fotoğraf sergisi, tıp merkezleri ve eğitim ve araştırma hastanelerinden, tıbbi bilimsel emekçilerden, hekim ve hemşirelere, hastabakıcılardan temizlikçilere kadar sağlık işçilerinin emek ve onuruna adanmış 300 fotoğrafı kapsıyor.
Çalışma, Saygı, Onur: Amerika’nın Doğu Kıyısındaki Göçmen İşçiler. Sergi tarihi: 2014-2018
Asbest İşçilerinin Anısına Adanmıştır. Sergi: 2015-2022. Fotoğraflarda asbest madeni işçileri, inşaat işçileri, gemi yapım işçileri, itfaiye işçileri, acil kurtarma işçileri, tarım işçileri, asbestin üretim sürecinde kullanıldığı işlerde çalışan işçiler dahil asbeste maruz kalan işçilerde yaşanan sağlık yıkımı ve ölümlere odaklanıyor. Earl Dotter 1900’den günümüzde asbest üreten ve kullanan ve işçi sağlığı yıkım ve ölümlerine yol açan şirketlerin isimlerinin teşhir edildiği asbest rozetlerinin yapılması ve taşınması kampanyasında da aktif olarak yer aldı.
Earl Dotter (ABD, d1943)
Earl Dotter, Amerikan ve evrensel işçi sınıfı fotoğrafçılığının en büyüklerinden biridir. Lewis Hine, Dorothea Lang, Egune Smith gibi sınıfsal gerçekçi büyük belgesel fotoğrafçıların izinden giderek, sayısız işkolundan Amerikalı işçilerin çalışma ve yaşam koşullarını 50 yıl boyunca belgelemekle kalmadı, kömür madenciliği, tekstil, asbest, itfaiye, tavukçuluk, balıkçılık gibi çok sayıda ağır ve tehlikeli işkolunda, kadın işçiler, çocuk işçiler, göçmen işçiler gibi işçi kesimlerinde, işçi sağlığı ve güvenliği sorunlarını belgeledi. Fotoğraflarıyla işçi sınıfının isg mücadelesinde çok önemli bir rol oynadı. İlerici sendikalar, bilim insanları, halk sağlığı kurumları, isg platfomları ile bir çok ortak çalışmada yer aldı. Asbest gibi bir dizi konuda işçi sağlığı ve güvenliği sorunları onun sistematik gerçekçi belgesel fotoğraflarıyla gündemleşti ve sendikal-toplumsal isg kampanyalarına dönüştü. Fotoğraflarında işçi sınıfının yalnızca yoksulluğunu, acılarını, sağlık sorunlarını işlemekle kalmadı, işçi sınıfı onurunu, saygı görmek talebini de en yakıcı biçimde ortaya koydu.
1996 yılından itibaren, “Sessiz Hastalık: Amerika’da Tehlikeli İşlerin Fotografik Güncesi” sergi turlarını başlattı. 2018 yılında 50 yıllık işçi sınıfı fotoğrafçılığından sektörel seçmeleri, “Yaşamın Çalışması” başlığıyla sergiledi. Bu fotoğrafları, Amerika çapında, çok sayıda sendika, üniversite, sergi salonunda sergilendi.
Kaynak:
https://earldotter.com/
https://www.mesothelioma.com/blog/award-winning-photographer-earl-dotter-shows-the-face-of-asbestos-workers/
https://www.migrantclinician.org/blog/2018/sep/earl-dotter-lifetime-documenting-hard-work-others.html