İşçi Sınıfı Sanatı

İşçi Sınıfı Sanatı

Komünizmin özgürlük dünyası için…

Aydın Ayan, Çatışma

Yaşamımız/Çatışma II, 1979

Patron, 1978

Elektrik İşkencesi, 1978. Aydın Ayan bu resmine, sergisinde ve sergi albümünde Vehbi Koç’u tasvir eden “Patron” resmiyle yanyana yer vererek, sermaye güçlerinin baş temsilcisi ile emek ve devrim güçlerinin bir temsilcisinin işkence altına alınması arasındaki doğrudan bağlantıyı gündemleştirir.

Piyonların Piyonları, 1989

Kış, 1986

Odun Kömürü Yapımcıları, 2011

Sanayinin Tarifi, 1999. Sysipos’un Direnci sergisinden.

Sanayinin Tarihi, 1999. Sysipos’un Direnci sergisinden.

 

Aydın Ayan (Türkiye, d1963) 

 

Aydın Ayan, özellikle 1970’li yıllarda Türkiye’de toplumsal gerçekçi resmin önemli temsilcileri arasındadır. Başyapıtı olan “Yaşamımız/Çatışma” resminde, iki faşist darbe arası kesitte, yükselen toplumsal-siyasal gerilim, çelişki ve çatışmalar, köşede oturan biri beyaz başörtülü biri siyah çarşaflı halktan iki kadının tedirginliği ve anlamaya çalışması, bir siyah sokak köpeğinin bir beyaz güvercine saldırması, ve polis saldırısı, ablukası ve gözaltılara karşı direnen kızıl bayraklı sokak gösterisi bütünlüğünde sunulur.

Kaynaklar:

Ahmet Oktay, “Aydın Ayan Resimleri”. Bilim Sanat Galerisi (Albüm-Kitap), 1997.

https://www.idildergisi.com/makale/pdf/1582019632.pdf

https://feyigor-arttick.blogspot.com/2013/02/aydn-ayann-resimlerinde-post-modern.html

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *