Göstericiler, 1918
(Devrime Yürüyüş) 1918-19
Kızıl Lokomotif, 1918
Kızıl Fabrika, 1919
Kızıl Fabrika, 1919/1974
Mavi Kızıl Kompozisyon, 1919
Evlerin Arasında Güneş, 1920
Ateş, 1920
İsimsiz, 1921
Sokak Lambası Yakıcı, 1921
İşçi ve Makine, 1921/1975
Çeşmedeki Kadın, 1920’ler
Kayık Süren İki Adam, 1920’ler
Ülkeyi Kapitalistler İçin Değil Halk İçin Yeniden İnşa Ediyoruz, 1947
Tren İstasyonda, 1960
Paris’te Alevler, 1968
Sandor Bortynik (Romanya/Macaristan, 1893-1976)
Fransız kübizmi ile Alman ekspresyonizmini, konstrüktivizmi birleştirdiği ve buna mimariyi de eklediği özgün avant-garde resmin Macaristan’da öncülerinden oldu. Macaristan’da komünist hareketin ve devrimci sanat hareketinin militan bileşeni olarak kısa süren Macar Sovyet devriminde de aktif olarak yer aldı. Kızıl Fabrika ve Kızıl Lokomotif yapıtları Macar devrimindeki “sol komünist” kanadın simgeleri oldu. Macaristan’da karşı devrimden sonra Avusturya ve Almanya’da sürgüne gitti, Berlin’de Der Sturm devrimci sanat dergisi çevresine katıldı, eserlerini sergiledi. 1925’te Macaristan’a dönebildi, afiş ve kitap kapağı tasarımcılığı yaptı, grafik romanlar çıkardı. 1930’ların ortalarında yeniden sosyalist sanat çevreleri ve faaliyetlerinin kurulmasında yer aldı, antifaşist çalışmalar yaptı. Macaristan’ın Nazi işgalinden kurtulması ve sosyalizmin kuruluş sürecinde, yeniden coşkuyla Macar devrimi sırasındaki komünist avantgarde tarzına döndü, ancak bunları önceki dönemdeki “sol komünist” eğilimlerden arındırmaya çalışarak, aynı temaları yeniden üretti.
Kaynak:
https://www.academia.edu/37285748/Activating_Visual_Energy_The_MA_Circle_and_the_Art_of_Sandor_Bortnyik
https://etda.libraries.psu.edu/files/final_submissions/1918